Témaindító hozzászólás
|
2007.10.18. 23:38 - |
A motor 2003 ban került hozzám, elég hiányos állapotban, szó szerint ládába rakva. Az első képek a galériában ebből a korból valók, amikor megpróbáltam összerakni az alap vázat, hogy lássam egyáltalán hogy nézett ki. A felújítást és a restaurálást 2003 őszén kezdtem. Nagyon lassan ment, tudásom is mondhatni kivánnivalót hagyott maga után, így akkoriban kapóra jött egy haver Váczi F. segítsége, akinek emiatt hálával tartozom. Az alkatrészek beszerzése külön kín volt, szinte mindent csak Németországból "aranyáron". Hál isten egy német ismerős is akadt hála az internet csodájának, Karlheinz Köbe aki mind tanácsokkal, mind az alkatrészek felhajtásában rengeteget segített, tulajdonképpen a gyári leírásokat is tőle kaptam meg, ráadásul mindezt teljesen ingyen. Emiatt és sok más miatt is nagyon hálás vagyok neki is.
2005 januárjába indult be a gép először,ekkor még rengeteg alkatrész nem volt típustiszta (pl kormány, fékkarok,lámpa,csomagtartó,etc) Ezek beszerzése az elmúlt 2 év alatt nagyrészben sikerült így elmondhatom hogy a motor kb 95% ban típustiszta eredeti darab (lásd a 2 utolsó képet).
Néhány szó a gépről:
1930-31 ig gyártották 3000 es darabszámban. 2 ütemű, 298 cm3, 9 lóerő, gyári végsebessége cca 90 km/óra. Németországban Karlheinz barátom szerint max 10 db lehet belőle futóképes állapotban, figyelemmel az elég kis gyártott darabszámra. Magyarországon tudomásom szerint az egyetlen ebből a típusból. |
[1-1]
A motor 2003 ban került hozzám, elég hiányos állapotban, szó szerint ládába rakva. Az első képek a galériában ebből a korból valók, amikor megpróbáltam összerakni az alap vázat, hogy lássam egyáltalán hogy nézett ki. A felújítást és a restaurálást 2003 őszén kezdtem. Nagyon lassan ment, tudásom is mondhatni kivánnivalót hagyott maga után, így akkoriban kapóra jött egy haver Váczi F. segítsége, akinek emiatt hálával tartozom. Az alkatrészek beszerzése külön kín volt, szinte mindent csak Németországból "aranyáron". Hál isten egy német ismerős is akadt hála az internet csodájának, Karlheinz Köbe aki mind tanácsokkal, mind az alkatrészek felhajtásában rengeteget segített, tulajdonképpen a gyári leírásokat is tőle kaptam meg, ráadásul mindezt teljesen ingyen. Emiatt és sok más miatt is nagyon hálás vagyok neki is.
2005 januárjába indult be a gép először,ekkor még rengeteg alkatrész nem volt típustiszta (pl kormány, fékkarok,lámpa,csomagtartó,etc) Ezek beszerzése az elmúlt 2 év alatt nagyrészben sikerült így elmondhatom hogy a motor kb 95% ban típustiszta eredeti darab (lásd a 2 utolsó képet).
Néhány szó a gépről:
1930-31 ig gyártották 3000 es darabszámban. 2 ütemű, 298 cm3, 9 lóerő, gyári végsebessége cca 90 km/óra. Németországban Karlheinz barátom szerint max 10 db lehet belőle futóképes állapotban, figyelemmel az elég kis gyártott darabszámra. Magyarországon tudomásom szerint az egyetlen ebből a típusból. |
[1-1]
|